طرز تهیه بستنی نسکافه ای

طرز تهیه بستنی نسکافه ای با ثعلب طرز تهیه بستنی نسکافه ای بدون خامه بستنی نسکافه ای چوبی بستنی نسکافه ای کاله بستنی نسکافه ای به خانه برمیگردیم

بستنی نسکافه ای یکی از انواع بستنی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی نسکافه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بستنی نسکافه ای
شیر۵ لیوان
شکر۱ و نیم لیوان
پودر ثعلب۲ قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته۲۰۰ گرم
پودر نسکافه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه بستنی نسکافه ای خانگی ابتدای کار ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری شکر را به همراه پودر ثعلب درون یک ظرف مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه مابقی شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شکر کاراملی شود، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شیر جوش آمد آن را به کارامل اضافه می کنیم. در ادامه پودر نسکافه را به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شکر و ثعلب را به تدریج به شیر اضافه می کنیم و تند تند هم می زنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید ثعلب را کم کم به شیر اضافه کنید به دلیل آن که ثعلب گلوله گلوله می شود. در ادامه مایه بستنی را درون یک کاسه استیل منتقل می کنیم، سپس کاسه را درون یخچال فریزر قرار می دهیم

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه بستنی را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس با دور تند همرن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بستنی فرم بگیرد. در ادامه مجددا بستنی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

این کار را ۵ تا ۶ مرتبه انجام می دهیم تا بافت بستنی کش دار شود. در ادامه زمانی که بستنی به بافت مطلوب رسید خامه فرم گرفته را به آن اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله هفتم

در نهایت بستنی را به مدت ۱۰ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا سفت شود. در آخر پس از گذشت این زمان بستنی را از یخچال خارج می کنیم، سپس اسکوپ می گیریم و با سس شکلات تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.