طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون بستنی ساز طرز تهیه بستنی شکلاتی آسان طرز تهیه بستنی شکلاتی برای 4 نفر طرز تهیه بستنی شکلاتی با ثعلب طرز تهیه بستنی شکلاتی با خامه طرز تهیه بستنی شکلاتی با ثعلب و خامه طرز تهیه بستنی شکلاتی بدون شیر

بستنی شکلاتی یکی از انواع بستنی های محبوب و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود. برای مجلسی تر شدن این بستنی می توانیم در ترکیبات آن از انواع مغزیجات استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر پر چرب۶ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
پودر ثعلب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه بستنی شکلاتی خانگی ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیر شروع به جوشیدن کند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر، پودر ثعلب، پودر کاکائو و وانیل را درون کاسه می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شود. زمانی که شیر از اطراف قابلمه شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس شیر را درون یک کاسه استیل می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شکر و پودر کاکائو را درون کاسه حاوی شیر می ریزیم، سپس به صورت مدام هم می زنیم تا غلیظ و کش دار شود. زمانی که مایه بستنی غلیظ شد، خامه صبحانه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خامه درون آن حل شود.

مرحله چهارم

حالا درون یک کاسه بزرگ تر تکه های یخ می ریزیم و کاسه حاوی مایه بستنی را روی یخ ها قرار می دهیم، سپس به مدت ۲۰ دقیقه با همزن دستی یا همزن برقی هم می زنیم. پس از گذشت این زمان مایه بستنی را درون یخچال فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت ۱ ساعت بستنی را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس بستنی را با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم و مجددا به مدت ۱ ساعت درون یخچال فریزر قرار می دهیم. این کار را ۴ تا ۵ بار تکرار می کنیم.

مرحله ششم

پس از انجام مرحله آخر، بستنی را درون یخچال فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت درون یخچال فریزر بماند تا کاملا سفت شود. در صورت تمایل می توانیم در این مرحله مقداری مغز پسته نیز درون بستنی بریزیم.

مرحله هفتم

پس از اضافه کردن مغز پسته، بستنی را در حدی که مغز پسته در آن به صورت یکدست پخش شود مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۲ ساعت بستنی را از یخچال خارج می کنیم و به همراه سس شکلات سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.