طرز تهیه بستنی توت فرنگی

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

بستنی توت فرنگی یکی از انواع بستنی های پرطرفدار و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بستنی وانیلی۱ لیتر
توت فرنگی۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق سوپخوری
آب پرتقال½ لیوان
نان بستنی۲ ورق

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

مرحله اول

برازی تهیه بستنی توت فرنگی به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار بستنی وانیلی را از فریزر خارج کرده تا کمی ذوب شود. در ادامه توت فرنگی ها را شسته و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم.

مرحله دوم

حالا پودر ژلاتین را به همراه آب پرتقال درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه کاسه را روی حرارت بخار آب کتری گذاشته و بنماری می کنیم تا ژلاتین درون آب پرتقال کاملا حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله بستنی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و رقیق شود، سپس اسلایس های توت فرنگی را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مایه بستنی ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط ژلاتین و آب پرتقال را به کاسه اضافه کرده و بلافاصله با سرعت العمل بالا هم می زنیم تا پخش شود. در ادامه درون یک قالب مربعی را با نان بستنی می پوشانیم، سپس مایه بستی را روی آن ریخته و پخش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مجددا روی مایه بستنی را با نان بستنی می پوشانیم، سپس قالب را به مدت ۶ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا با چاقو لبه های بستنی را از قالب جدا کرده، سپس به ابعاد و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت بستنی های برش زده را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.