طرز تهیه مرغ خامه ای

طرز تهیه مرغ با شیر و خامه طرز تهیه مرغ با خامه در فر طرز تهیه مرغ بنگلادشی طرز تهیه مرغ با سس قارچ و خامه مرغ خامه ای با برنج طرز تهیه مرغ با خامه ترش مرغ با پنیر خامه ای

مرغ خامه ای یکی از انواع غذاهای حاص و خوشمزه ایتالیایی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ خامه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه کاری۱ قاشق چایخوری
زیره½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای سس خامه ای
پیاز۱ پیاز کوچک
سیر۲ حبه
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
آرد۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۳ تا ۴ قطره

طرز تهیه مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ خامه ای مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، فلفل قرمز و زیره را به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را ماساژ می دهیم تا تا ادویه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینه های مرغ را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف آن را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس گوشت مرغ را از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سس خامه ای را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز خرد شده را درون همان تابه که سینه مرغ را سرخ کردیم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه خامه صبحانه را به همراه شیر، آرد، آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و ادویه کاری را به مخلوط خامه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مخلوط خامه را به پیاز اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۵ دقیقه سینه های مرغ را درون سس خامه ای قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ۵ دقیقه سینه مرغ درون سس بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان سینه های مرغ را درون سس بر می گردانیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۵ دقیقه درون سس بماند تا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مرغ خامه ای را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پاستا  یا ذای دلخواه خود سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.