طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده

گوجه خشک شده برای چه غذاهایی استفاده میشود گوجه فرنگی خشک شده قیمت علت سیاه شدن گوجه خشک شده فواید گوجه خشک شده طرز تهیه گوجه خشک در روغن زیتون طرز تهیه گوجه خشک روی بخاری طرز خشک کردن گوجه فرنگی در آفتاب نی نی سایت پودر گوجه خشک

گوجه فرنگی خشک شده یکی از انواع چاشنی های سنتی و قدیمی ایرانی است که در تهیه انواع غذاهای کاربرد دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم گوجه فرنگی خشک شده
گوجه فرنگیبه مقدار دلخواه

طرز تهیه گوجه فرنگی خشک شده

مرحله اول

برای تهیه گوجه فرنگی خشک شده ابتدای کار گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس با دستمال حوله ای خشک می کنیم تا آب اضافی شان کاملا گرفته شود. در ادامه قسمت گل گوجه فرنگی که سبز رنگ است را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا گوجه فرنگی را به صورت افقی به ۳ تا ۴ قسمت برش می زنیم. در ادامه در مقابل تابش مستقیم نور خورشید یک پارچه ضخیم قرار می دهیم، سپس برش های گوجه فرنگی را روی آن می چینیم و مقداری نمک روی گوجه فرنگی ها می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم یک طرف گوجه فرنگی ها به مدت ۲ روز در مقابل تابش مستقیم نور خورشید بماند تا کاملا خشک شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوجه فرنگی ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها کاملا خشک شوند.

مرحله چهارم

در نهایت پس از گذشت ۲ روز زمانی که گوجه فرنگی ها کاملا خشک شدند آن ها را درون کیسه فریزر می ریزیم، سپس درون یخچال فریزر نگهداری می کنیم. در صورت تمایل می توانید گوجه فرنگی را آسیاب کنید و به عنوان پودر گوجه نیز استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.