طرز تهیه پیتزا ماکارونی

طرز تهیه پیتزا ماکارونی در قابلمه طرز تهیه پیتزا ماکارونی با مرغ طرز تهیه پیتزا ماکارونی در برنامه دارچین فیلم طرز تهیه پیتزا ماکارونی طرز تهیه پیتزا ماکارونی با سوسیس فیلم طرز تهیه پیتزا ماکارونی بدون فر طرز تهیه پیتزا ماکارونی بدون فر طرز تهیه پیتزا ماکارونی با مرغ با فر

پیتزا ماکارونی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه خانگی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فرمی۱ بسته
سوسیس۳۰۰ گرم
کنسرو ذرت½ فنجان
قارچ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
تخم مرغ۳ تا ۴ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
 پودر آویشن، پودر سیر و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا ماکارونی مجلسی ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس خشک می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس سوسیس را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و آن را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سوسیس را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ذرت را به سوسیس اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس قارچ را اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ آب نیندازد و قارچ کاملا نرم، سپس سرخ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن به مواد پیتزا اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد پیتزا اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد، سپس پاستا فرمی را درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شود. در ادامه پاستا را آبکشی می کنیم و اجاره می دهیم آب اضافی آن خارج شود.

مرحله هشتم

حالا پس از خنک شدن پاستا، تخم مرغ را به همراه مقداری از پنیر پیتزا به پاستا اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله نهم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مخلوط پاستا فرمی را درون قالب می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه مواد پیتزا را به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله دهم

حالا با پنیر پیتزا روی مواد پیتزا را می پوشانیم، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا غذا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله زمانی که روی پنیر پیتزا گریل و طلایی شد قالب را از فر خارج می کنیم. در ادامه پیتزا را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و برش های پیتزا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.