طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی بدون فر طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با خمیر نانوایی طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی در برنامه بهونه فیلم طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و گوشت طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با نان لواش

پیراشکی سیب زمینی از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیراشکی
آب ولرم۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
آرد۳ لیوان
روغن مایع۶ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
شکر۴ قاشق چایخوری
مواد لازم برای مواد میانی پیراشکی
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
سینه مرغ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار خمیر پیراشکی را آماده می کنیم، برای این منظور آب ولرم را به همراه ۱ قاشق مرباخوری شکر و خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آن را می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه تخم مرغ را به همراه باقی مانده شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نمک و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط خمیر مایه را بدون آن که مخلوط کنیم به آرامی به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم و هم می زنیم، سپس مواد را ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان مواد میانی پیراشکی را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی سرخ و طلایی شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم، سپس قارچ را می شوییم.

مرحله نهم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله درون همان تابه که سیب زمینی را سرخ کردیم مجددا روغن مایع می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا زمانی که بوی خامی فلفل دلمه ای از بین رفت قارچ را اضافه می کنیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد. در ادامه قارچ را تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله سینه مرغ را به همراه سیب زمینی به مواد میانی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله سیزدهم

حالا خمیر را با وردنه باز می کنیم، سپس به کاتر گرد قالب می زنیم. در ادامه مقداری از مواد میانی وسط خمیر های قالب زده می ریزیم، سپس یک سمت خمیر را روی سمت دیگر خمیر قرار می دهیم و لبه های خمیر را فیکس می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس پیراشکی ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت پیراشکی ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم روغن اضافی شان کشیده شود. در آخر پیراشکی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.