طرز تهیه خورش پرتقال

طرز تهیه خورش پرتقال طرز تهیه خورش پرتقال در برنامه به خانه برمیگردیم خورش پرتقال تبریزی

خورشت پرتقال یکی از خاص ترین خورش های ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش پرتقال در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پرتقال۲ عدد بزرگ
آب‌ پرتقال۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
آرد۲ قاشق سوپخوری
سینه مرغ۴۰۰ گرم
خلال پسته۵۰ گرم
شکر۲ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق سوپخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش پرتقال

مرحله اول

برای تهیه خورش پرتقال مجلسی ابتدای کار سینه مرغ را به صورت تکه های ریز برش می زنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا کره را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کره کاملا ذوب شود. در ادامه پیاز را درون تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سینه مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه آب پرتقال تازه را به همراه شکر به سینه مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شود، سپس آرد را درون مقداری آب سرد حل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را هم می زنیم تا گلوله نشود، سپس به قابلمه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه نمک خورش را اندازه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست اولیه و ثانویه پرتقال را جدا می کنیم، سپس فیله پرتقال را خرد می کنیم. در ادامه زمانی که سینه مرغ به طور کامل پخت، فیله های پرتقال را به خورش اضافه می کنیم و پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت خورش پرتقال را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری خلال پسته به عنوان تزئین روی آن اضافه می کنیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. دقت کنید میزان شکر خورش پرتقال بسته به نوع سلیقه است. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.