طرز تهیه قارنی یاریخ

داروی گیاهی قارنی یاریخ فیلم قارنی یاریخ طرز تهیه قارنی یاریخ با پنیر پیتزا قارنی یاریخ نی نی سایت قارنی یاریخ سلماس شکم پاره چیست قارنی یاریخ در فر

قارنی یاریخ یکی از انواع غذاهای خوشمزه استان های آذربایجان شرقی و غربی می باشد که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارنی یاریخ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
بادمجان۳ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
سیر۱ قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
زرشک۱ قاشق غذاخوری
جعفری۳ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و روغن زیتونبه مقدار کافی
فلفل سفید و زیره سبزبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس قارنی یاریخ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
آب جوش۳۰۰ میلی لیتر
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
عصاره گوشت۱ عدد

طرز تهیه قارنی یاریخ

مرحله اول

برای تهیه قارنی یاریخ خوشمزه ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را به صورت راه راه جدا می کنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کنند تا تلخی آن ها گرفته شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه بادمجان ها را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد میانی قارنی یاریخ را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری فلفل سفید، زیره سبز و نمک به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد و کاملا سرخ شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن مواد میانی ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، سپس رنگ باز کند. حالا جعفری را می شوییم.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. حالا جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه زرشک را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد میانی را تفت می دهیم، سپس جعفری را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود. در ادامه شکم بادمجان ها را با چاقو برش می زنیم، سپس مقداری از مواد میانی درون بادمجان ها می ریزیم تا پر شوند.

مرحله نهم

در این مرحله سس قارنی یاریخ را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجاره می دهیم کره ذوب شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به کره اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، سپس رنگ باز کند. در ادامه نمک و فلفل سیاه سس را اندازه می کنیم، سپس آب جوش را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم. در ادامه عصاره گوشت را به سس اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم سس جوش بزند تا به غلظت دلخواهمان برسد. در ادامه بادمجان های شکم پر را درون سس قرار می دهیم و مقداری از سس روی آن ها می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون سس بمانند.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان بادمجان های شکم پر را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم، سپس سس رب گوجه فرنگی را اطراف و روی بادمجان ها می ریزیم. در آخر قارنی یاریخ را به همراه پلو و فلفل سبز تند سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.