طرز تهیه شش انداز بادمجان

طرز تهیه شش انداز مازندرانی طرز تهیه شش انداز شیرازی طرز تهیه شیش انداز تهرانی طرز تهیه شیش انداز ورامین طرز تهیه شش انداز زنجان شیش انداز شیرازی

سس انداز بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با بادمجان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شش انداز بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد متوسط
مغر گردو۸۰ گرم
رب انار۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
آب جوش۲ پیمانه

طرز تهیه شش انداز بادمجان

مرحله اول

برای تهیه شش انداز بادمجان شمالی ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت معکبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بادمجان را به تابه اضافه می کنیم و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بادمجان سرخ شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون همان تابه که بادمجان را سرخ کردیم مجددا مقداری روغن مایع اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه مغز گردو را درون غذاساز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مغز گردو را آسیاب می کنیم تا کاملا پودر شود، سپس به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی گردو از بین برود. در ادامه مقداری رب انار به گردو اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس به آن آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم خورش جوش بیاید و به قوام برسد. در ادامه بادمجان ها را به خورش شش انداز اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه خورش بجوشد تا جا بیوفتد.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان خورش شش انداز بادمجان را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر خورش شش انداز بادمجان را به همراه پلو زعفرانی و سبزی خوردن سرو می کنیم نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.