طرز تهیه کازان کباب

طرز تهیه کازان کباب , دستور پخت کازان کباب

کازان کباب از غذاهای قدیمی و اصیل کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کازان کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
گوجه‌ فرنگی۸ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
سیر۳ حبه
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
پیاز۲ عدد

طرز تهیه کازان کباب

مرحله اول

برای تهیه کازان کباب ترکیه ای ابتدای کار ۴ عدد گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پوره شود.

مرحله دوم

حالا پوست ۱ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله چهارم

حالا نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که رنگ رب باز شد، پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی آن تبخیر شود. در ادامه بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و درون آب و نمک قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۲۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان ها را از آب و نمک خارج می کنیم، سپس با دستمال حوله ای خشک می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست باقی مانده پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه پیاز را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله بادمجان را به صورت حلقه ای برش می زنیم، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم. در ادامه مابقی گوجه فرنگی را می شوییم، سپس به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله دهم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یک حلقه سیب زمینی درون ظرف قرار می دهیم و مقداری از مواد گوشت چرخ کرده بر می داریم و در دست مانند کتلت کوچک شکل می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله گوشت را کنار سیب زمینی قرار می دهیم و کنار گوشت چرخ کرده گوجه فرنگی قرار می دهیم، سپس یک حلقه بادمجان کنار گوشت چرخ کرده قرار می دهیم و به همین ترتیب لابه لای سبزیجات گوشت چرخ کرده قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا فلفل دلمه ای ها را روی مواد قرار می دهیم، سپس سس گوجه فرنگی را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله ظرف را درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا غذا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کازان کباب را از فر خارج می کنیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.