طرز تهیه کباب ترکی

طرز تهیه دونر کباب ترکی مرغ رستورانی طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه طرز تهیه کباب ترکی سیخی طرز تهیه کباب ترکی مرغ در فر طرز تهیه کباب ترکی گوشت طرز تهیه سس کباب ترکی طرز تهیه کباب ترکی با گوشت بوقلمون فیلم طرز تهیه کباب ترکی خانگی با مرغ

کباب ترکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با نام های متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ترکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۶ حبه
فلفل دلمه ای رنگی۱ و نیم فلفل دلمه ای
قارچ۲۰۰ گرم
روغن زیتون¼ پیمانه
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای مخلفات کباب ترکی
پیاز بنفش بزرگ۱ عدد
جعفری۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب ترکی

مرحله اول

برای تهیه کباب ترکی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یخچال فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نیمه منجمد شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می شوییم و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای رنگی را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم، سپس به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس سینه مرغ را از یخچال فریزر خارج می کنیم و به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه سینه مرغ را به همراه پیاز و سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و پودر آویشن را به سینه مرغ اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد گوشت مرغ بروند. در ادامه روی کاسه حاوی مخلوط سینه مرغ را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه مخلوط سینه مرغ مزه دار شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته و سرخ شود. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس حرارت زیاد می کنیم و تفت می دهیم تا سبزیجات آب نیندازند.

مرحله هشتم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات کاملا سرخ شوند. در ادامه برای مخلفات کباب ترکی ابتدا پوست پیاز بنفش را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت نمک و آب لیمو ترش تازه را به پیاز و جعفری اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه کباب ترکی را به همراه پیاز و جعفری درون نان باگت می ریزیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.