طرز تهیه خوراک لوبیا سفید

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید با گوشت طرز تهیه خوراک لوبیا سفید ترکیه طرز تهیه خوراک لوبیا سفید و سیب زمینی طرز تهیه خوراک لوبیا سفید با مرغ طرز تهیه خوراک لوبیا سفید با قارچ خوراک لوبیا سفید اسپانیایی خوراک لوبیا سفید با شوید

خوراک لوبیا سفید یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک لوبیا سفید در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید۲ پیمانه
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
جعفری۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا سفید مجلسی ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه کافی به قابلمه آب اضافی می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم گوشت به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم و پوست هویج را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا هویج را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم، سپس لوبیا را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه لوبیا سفید به پیاز و هویج اضافه می کنیم و بعد تفت می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد خوراک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، سپس رنگ باز کند. در ادامه گوشت پخته شده را به همراه آب اضافی آن به قابلمه حاوی لوبیا سفید اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم خوراک لوبیا سفید به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت روی حرارت ملایم بجوشد تا کاملا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان خوراک لوبیا سفید را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه  سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 فروردین 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.