طرز تهیه زیره جوش

طرز تهیه زیره جوش برای زایمان طرز تهیه زیره جوش لرستان طرز تهیه زیره جوش ارومیه طرز تهیه زیره جوش تبریز طرز تهیه زیره جوش با نبات طرز تهیه زیره جوش نی نی سایت فیلم طرز تهیه زیره جوش طرز تهیه زیره جوش ترکی

زیره جوش یکی از غذاهای کمکی قدیمی در برخی شهرهای کشورمان محسوب می شود که برای تقویت بدن درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیره جوش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۱ لیوان
شکربه مقدار کافی
روغن مایع۱ لیوان
روغن حیوانی۱ لیوان
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
رازیانه۳ قاشق غذاخوری
زیره۳ قاشق غذاخوری
مغز پستهبه مقداری کافی
کنجدبه مقداری کافی
کشمشبه مقداری کافی
مغز گردوبه مقداری کافی

طرز تهیه زیره جوش

مرحله اول

برای تهیه زیره جوش خوشمزه ابتدای کار یک ظرف ترجیحا رویی، روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روغن مایع را به همراه روغن حیوانی درون ظرف رویی قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ تا ۴ مرحله به روغن اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه پس از گذشت ۱ دقیقه شکر را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شکر را به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم تا ذوب شود، سپس به ترتیب زردچوبه، زیره، رازیانه و کنجد را به آرد اضافه می کنیمو به خوبی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه حرارت را ملایم تر می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم زیره جوش به مدت ۵ دقیقه روی حرارت جوش بزند و به آرامی هم می زنیم تا ته نگیرد. در ادامه مغز گردو را درون هاون می کوبیم، سپس به زیره جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گردو روغن بندازد.

مرحله پنجم

در نهایت کنجد و مغز پسته را به همراه کشمش به زیره جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ دقیقه روی حرارت جوش بزند تا جا بیوفتد. در ادامه پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم و به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.