طرز تهیه ترافل شکلاتی

طرز تهیه ترافل شکلاتی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه ترافل شکلاتی ساده طرز تهیه ترافل شکلاتی بدون خامه طرز تهیه ترافل فرانسوی طرز تهیه ترافل ساده طرز تهیه ترافل با خرده کیک طرز تهیه انواع ترافل

ترافل شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده خانگی است که با رسپی ها و ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترافل شکلاتی
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکلات تلخ۲۰۰ گرم
پودر فندق۱ فنجان
مواد لازم برای کیک
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آرد۲ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
وانیل شکری۵ گرم
بکینگ پودر۱۰ گرم
مواد لازم روکش ترافل
شکلات تلخبه مقدار کافی

طرز تهیه ترافل شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا زمانی که مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شد روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کیک را به صورت داغ ار قالب خارج می کنیم و درون خرد کن قرار می دهیم. در ادامه خامه صبحانه را به همراه شکلات روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا روان و ترکیب شوند.

مرحله هشتم

حالا مخلوط خامه و شکلات را به صورت داغ روی کیک می ریزیم و میکس می کنیم تا کیک و مواد ترکیب شده و له شوند. در ادامه پودر فندق را به کیک اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله نهم

در این مرحله کیک را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا به اندازه یک گردو از مواد ترافل بر می داریم و در دست به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه شکلات تلخ را درون یک کاسه مناسب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری یا سماور بنماری می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا ترافل ها را درون شکلات آب شده می غلطانیم، سپس درون ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه ترافل ها را مجددا درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کنند.

مرحله دوازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان ترافل ها را از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با شکلات تزئین می کنیم. در آخر ترافل ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.