طرز تهیه حلوای موز

طرز تهیه حلوای موز طرز تهیه رولت حلوا با موز حلوا موز با شیر

حلوای موز یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه بین المللی است که برای دسر یا پذیرایی در مجالس مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای موز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای موز
موز۴ عدد
شکر½ پیمانه
آب¼ پیمانه
گلاب۳ قاشق سوپخوری
پودر هل⅛ قاشق چایخوری
کره۶۰ گرم

طرز تهیه حلوای موز

مرحله اول

برای تهیه حلوای موز مجلسی ابتدای کار آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شربت روی حرارت بماند تا ذرات شکر درون آب حل شود.

مرحله دوم

توجه داشته داشته باشید شربت جوش نیاید در حد حل شدن شکر کفایت می کند. در ادامه گلاب را به همراه پودر هل به شربت اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم، سپس خرد می کنیم و درون تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا موز نرم شود.

مرحله چهارم

حالا موز را درون تابه با کمک چنگال له می کنیم، سپس شربت را به آرامی به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه حلوای موز را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه حلوا موز را با تکه های موز تزئین می کنیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.