طرز تهیه حلوای هویج

طرز تهیه حلوای هویج با آرد گندم طرز تهیه حلوای هویج مجلسی طرز تهیه حلوا هویج ساده طرز تهیه حلوای هویج با شیر طرز تهیه حلوای هویج با آرد برنج طرز تهیه حلوای هویج برای 50 نفر

حلوای هویج یکی از حلوهای بسیار خوشرنگ و مجلسی کشورمان است که در شهرهای مختلف با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای هویج
شکر۱ و نیم پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
آرد سفید۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
کره۳۰ گرم
پوره هویج۲ پیمانه

طرز تهیه حلوای هویج

مرحله اول

برای تهیه حلوای هویج مجلسی در ابتدای کار هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم. در ادامه هویج را به همراه ۱ لیوان آن درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا هویج کاملا بپزد.

مرحله دوم

حالا زمانی که هویج کاملا پخته و نرم شد، آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس درون بلندر قرار می دهیم و مخلوط می کنیم تا پوره هویج آماده شود. در ادامه شهد حلوا را درست می کنیم، برای این منظور آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به شهد حلوا اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود. حالا اجازه می دهیم شهد روی حرارت بماند تا جوش بیاید.

مرحله چهارم

زمانی که شهد حلوا جوش آمد آن را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به همراه روغن مایع درون تابه حاوی آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوره هویج را به آرد اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا پوره هویج و آرد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا پوره هویج را به همراه آرد ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و شهد را طی ۲ مرحله به حلوا اضافه می کنیم. در ادامه به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد به خورد حلوا برود، سپس تابه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا هویج را تند تند هم می زنیم تا درون تابه جمع شود. در ادامه حلوا را از روی حرارت بر می داریم، سپس به روش گهواره ای درون تابه جمع می کنیم و مقداری از حلوا را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ستاره می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت باقی مانده حلوا هویج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به شکل دلخواه طرح می زنیم، سپس با قیف روی آن حلوا را پایپ می کنیم. در آخر روی حاوی را با خلال پسته به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.