طرز تهیه حلوای شیر خشک

طرز تهیه حلوای عربی با شیر خشک دانلود فیلم طرز تهیه حلوای شیر خشک حلوای شیر خشک مجلسی حلوای شیر خشک خانم گلاور علت گلوله شدن شیر خشک در حلوا حلوا شیر خشک کشدار حلوای شیر خشک بوشهری حلوای شیر خشک آشپزخانه کوچک من

حلوای شیر خشک یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیر خشک در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیر خشک
آرد ۳ صفر قنادی۱ پیمانه
شیر خشک۱ پیمانه
روغن½ پیمانه
کره½ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای شیر خشک

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیر خشک خوشمزه ابتدا شهد حلوا را آماده می کنیم. برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه گلاب به شهد حلوا اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید نیازی به جوش آمدن شهد نیست، بلکه فقط در حد گرم شدن و حل شدن ذرات شکر کفایت می کند.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم شهد روی حرارت بسیار ملایم بماند تا گرم باقی بماند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را درون تابه الک می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ آرد طلایی روشن شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس آرد را درون یک ظرف یا سینی مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم آرد به طور کامل خنک شود. زمانی که آرد کاملا خنک شد آن را درون الک می ریزیم و مجددا درون تابه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله شیر خشک را درون الک می ریزیم و درون تابه حاوی آرد الک می کنیم. دقت کنید که هنگام اضافه کردن شیر خشک حتما باید آرد خنک باشد در غیر این صورت شیر خشک گلوله می شود. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد و شیر خشک را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت تفت می دهیم، سپس درون الک ریخته و  مجددا درون تابه الک می کنیم. در ادامه کره را به ترکیب آرد و شیر خشک اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود.

مرحله هفتم

در این مرحله شهد را از روی حرارت بر می داریم تا ولرم شود. در ادامه نیمی از روغن را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. زمانی که روغن جذب شد، باقیمانده روغن را می ریزیم و روی حرارت ملایم مخلوط می کنیم تا آرد به رنگ دلخواه برسد.

مرحله هشتم

زمانی که رنگ حلوا قهوه ای شد، آنرا از روی حرارت بر می داریم و شهد ولرم را در ۳ مرحله به حلوا اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا شهد کاملا جذب شود. در ادامه تابه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله نهم

در نهایت به هم زدن حلوا شیر خشک ادامه می دهیم تا حلوا جمع شود. در ادامه حلوا را به روش گهواره در وسط تابه جمع می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با خلال پسته و خلال بادام تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.