طرز تهیه حلوا رولی

طرز تهیه حلوا رولتی مجلسی حلوای رولی سه رنگ طرز تهیه حلوا رولی با خرما طرز تهیه حلوا با نان بستنی گرد طرز تهیه حلوا رولی با نان لواش فیلم طرز تهیه حلوا رولتی طرز تهیه حلوا رولتی بدون نان میکادو طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو

حلوا رولی که با نام حلوای میکادو هم شناخته می شود، یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به طور معمول برای پذیرایی در مجالس ختم استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا رولی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوا رولی
آرد سفید۲ پیمانه
روغن جامد۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
نان میکادوبه مقدار کافی
مواد لازم شیره حلوا
شکر۱ و نیم پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا رولی

مرحله اول

برای تهیه حلوا رولی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شکر را به همراه آب به آن اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شکر در آب کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا پودر هل را به همراه زعفران و گلاب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه شیره را مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد را درون آن الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روغن و کره را به آرد اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد باز شود و روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه حلوا را به مدت ۳۰ دقیقه مدام هم می زنیم تا حلوا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله چهارم

حالا شیره حلوا را به آرامی روی حلوا می ریزیم و تند تند هم می زنیم تا حلوا جمع شود و در آخر به روش گهواره ای حلوا درون قابلمه تکان می دهیم تا منسجم شود. در ادامه نان میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقدار کمی آب روی آن اسپری می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را به صورت داغ روی نان میکادو می ریزیم، سپس با پالت حلوا را روی سطح نان پخش می کنیم تا به همه قسمت های نان برسد. در ادامه نان میکادو را محکم رول می کنیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت ۳ ساعت وقتی حلوای رولی در یخچال استراحت کرد و خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در پایان رولت های حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.