طرز تهیه پودینگ شیر

طرز تهیه پودینگ شیر , دستور پخت پودینگ شیر

پودینگ شیر یکی از انواع دسرهای محبوب و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ شیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
شیر عسلی۸۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱۰۰ میلی لیتر
شیر۴۰۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین۲۰ گرم
آب سرد۱۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه پودینگ شیر

مرحله اول

برای تهیه پودینگ شیر مجلسی ابتدای کار شیر عسلی را به همراه آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس شیر را به آرامی به شیر عسلی اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله زمانی که بافت مواد شیر یکدست شد، ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم، سپس بدون هم زدن اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه استراحت کند تا بافت پودر ژلاتین حالت اسفنجی شود.

مرحله سوم

حالا ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین حل شده و بافت آن شفاف شود. در ادامه ژلاتین را به مایه مخلوط شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مایه پودینگ را درون قالب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا ببندد.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت این زمان پودینگ شیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و پودینگ را درون آن بر می گردانیم. در آخر پودینگ را به همراه پوست لیمو ترش تازه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.