طرز تهیه دسر قهوه

طرز تهیه دسر قهوه , دستور تهیه دسر قهوه مجلسی

دسر قهوه یکی از انواع دسرهای محبوب بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نشاسته ذرت⅓ پیمانه
شکر½ پیمانه
شیر پرچرب سرد۳ پیمانه
شکلات قهوه¾ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
قهوه دم شده۱ لیوان
بیسکویت لیدی فینگربه مقدار کافی
پودر قهوهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر قهوه

مرحله اول

برای تهیه دسر قهوه به روش مجلسی ابتدای کار نشاسته ذرت را به همراه شکر و شیر پر چرب درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط نشاسته را درون یک ظرف پیرکس می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ظرف پیرکس را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بنماری می کنیم تا مخلوط به غلظت مطلوب برسد. در ادامه شکلات قهوه را خرد می کنیم، سپس به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که شکلات کاملا ذوب شد، وانیل را اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم. در ادامه ظرف را از روی حرارت بر می داریم و روی ظرف را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه دسر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از گذشت این زمان یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس بیسکویت های لیدی فینگر را ابتدای درون قهوه دم شده می غلطانیم تا نم دار شوند، سپس یک لایه درون ظرف مورد نظرمان کنار هم می چینیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری از مایه دسر قهوه را روی بیسکویت های لیدی فینگر می ریزیم و پخش می کنیم. در ادامه مجددا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ظرفیت ظرف تکمیل شود و مواد تمام شوند. در ادامه پودر قهوه را درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری پودر قهوه روی دسر الک می کنیم، سپس ظرف را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت این زمان دسر را به همراه قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.