طرز تهیه دونات خرمالو

طرز تهیه دونات خرمالو , دستور پخت دونات خرمالو

دونات خرمالو یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات خرمالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دونات خرمالو
پوره خرمالو۲۰۰ گرم
آرد۶۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۶۰ گرم
خمیر مایه فوری۱۲ گرم
شیر½ لیوان
کره۱۰۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
بهبود دهنده۳ گرم

طرز تهیه دونات خرمالو

مرحله اول

برای تهیه دونات خرمالو به روش بازاری ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پوره خرمالو را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا خرمالو را می شوییم، سپس گوشت آن را از پوستش جدا می کنیم و درون یک تابه مناسب می افزاییم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی خرمالو کاملا کشیده شود.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر مایه فوری را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد را به همراه نمک و بهبود دهنده درون الک اضافه می کنیم و روی خمیر مایه الک می کنیم و پس از آن مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله کره نرم را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و پوک شود. در ادامه تخم مرغ ها را به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مخلوط کره را مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شده و مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوره خرمالو را به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مخلوط آرد را به مخلوط پوره خرمالو اضافه می کنیم، سپس به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیر جمع شود.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا نرم و یکدست شود، سپس درون یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر را چانه می گیریم و درون کاسه قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا عمل بیاید و حجم آن ۲ تا ۳ برابر شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به چانه های ۱۳۰ تا ۱۵۰ گرمی تقسیم می کنیم. در ادامه وسط چانه ها را با کمک سر ماسوره سوراخ می کنیم تا چانه ها فرم دونات پیدا کنند.

مرحله دهم

حالا روی خمیر ها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر مجددا به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند تا حجم بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان یک شیر جوش روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به اندازه ای که دونات ها درون آن شناور بمانند روغن مایع درون شیر جوش اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود. در ادامه خمیر را درون شیر جوش قرار می دهیم و سرخ می کنیم.

مرحله دوزادهم

حالا اجازه می دهیم یک سمت دونات کاملا سرخ و طلایی شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر دونات نیر کاملا طلایی و سرخ شود. در ادامه به همین روش دونات ها را سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت اجازه می دهیم روغن اضافی دونات ها گرفته شود، سپس به دلخواه با شکلات آب شده و ترافل های رنگی تزئین می کنیم. در آخر دونات های خرمالو را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.