طرز تهیه مارمالاد هویج

طرز تهیه مارمالاد هویج بدون پودر ژلاتین فیلم طرز تهیه مارمالاد هویج طرز تهیه مارمالاد هویج برای شیرینی مشهدی طرز تهیه مارمالاد با نشاسته طرز تهیه مارمالاد هویج با پودر ژلاتین طرز تهیه مارمالاد هویج و سیب

مارمالاد هویج یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد هویج
هویج۵۰۰ گرم
سیب زرد۵۰۰ گرم
پرتقال۱ عدد
رنده پوست پرتقال۱ عدد
شکر۱ کیلوگرم
جوهر لیمو⅓ قاشق چایخوری

طرز تهیه مارمالاد هویج

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد هویج خوشمزه در ابتدای کار هویج را شسته و پوست آن را جدا می کنیم، سپس به روش بخار پز می پزیم. در ادامه هویج را به تکه های کوچک تر خرد می کنیم و درون دستگاه غذاساز یا میکسر قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پوست سیب را جدا کرده و به قطعات کوچک تر تقسیم کرده، سپس به غذاساز اضافه می کنیم. در ادامه فیله پرتقال را از پوست نازک آن جدا می کنیم و به همراه رنده پوست پرتقال به غذاساز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون غذاساز را به خوبی میکس می کنیم تا پوره شوند، سپس درون یک قابلمه ترجیحا مسی می ریزیم. در ادامه شکر را به صورت پراکنده روی مواد می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم مواد به مدت حدودا یک ساعت پخته و آب اضافی آن کشیده شود. توصیه می شود در حین پخت کف روی مارمالاد را با قاشق جدا کرده و دور بریزید تا رنگ مارمالاد شفاف شده و طعم آن تغییر نکند.

مرحله پنجم

زمانی که آب اضافی مارمالاد تبخیر شد، جوهر لیمو را با ۱ قاشق مرباخوری آب مخلوط کرده، سپس به قابلمه می افزاییم. در ادامه مارمالاد را هم می زنیم و اجازه می دهیم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند.

مرحله ششم

توصیه می شود در حین پخت درب قابلمه باز باشد تا مارمالاد تغییر رنگ ندهد. زمانی که مدت پخت مارمالاد به اتمام رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله هفتم

زمانی که مارمالاد خنک شد آن را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم تا هوا وارد ظرف نشود. در نهایت مارمالاد را برای تهیه انواع شیرینی، کیک و دسر استفاده می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.