طرز تهیه پاناکوتای انار

طرز تهیه پاناکوتای انار در قالب فیلم طرز تهیه پاناکوتای انار طرز تهیه پاناکوتای انار برای شب یلدا طرز تهیه پاناکوتا انار برای 10 نفر انواع دسر پاناکوتای انار پاناکوتا انار بدون ژلاتین پاناکوتای انار ساناز سانیا

پاناکوتای انار یکی از انواع دسر های خوشمزه و لاکچری است که با رسپی ها متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتای انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتای انار
ژله انار۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
شیر۱ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۵۰ گرم
آب سرد¼ پیمانه
دانه اناربه مقدار کافی

طرز تهیه پاناکوتای انار

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتای انار خوشمزه در ابتدای کار ژله انار را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به آن اضافه می کنیم. در ادامه ژله را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شده و ژله شفاف شود.

مرحله دوم

زمانی که ذرات ژله کاملا حل شد، ۱ لیوان آب سرد به آن اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و یک لایه از آن را درون ظرف های کوچک سرومان می ریزیم. حالا ظرف ها را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملا ببندد.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان برای درست کردن لایه پاناکوتا ابتدا ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا یکدست شود. در ادامه شیر، شکر، گلاب و وانیل را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود، سپس مقداری از مخلوط شیر را به خامه اضافه کرده و هم می زنیم تا خامه یکدست شده، سپس هم دمای شیر شود. در ادامه خامه را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند. در ادامه مایه پاناکوتا را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود. حالا ظرف های سرو را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک لایه از مایه پاناکوتا را به صورت یکسان درون ظرف ها ریخته و مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا پاناکوتا نیم بند شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه مقداری دانه انار روی لایه پاناکوتا ریخته و یک لایه نازک از ژله انار به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

برای شناور نشدن دانه های انار روی ژله، ابتدا مقداری ژله انار روی دانه های انار می ریزیم تا معلق شوند، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه مابقی حجم ظرف را با ژله انار پر می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا ظرف های سرومان را درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم پاناکوتای انار به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان ظرف های سرومان را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت روی پاناکوتا را با انار و گل تزیین کرده، سپس سرو می کنیم. قابل به ذکر است بدانید در هنگام درست کردن مایه پاناکوتا شیر جوش نیاید، در حد حل شدن ذرات شکر و کمی گرم شدن شیر کفایت می کند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.