طرز تهیه مربای توت فرنگی

طرز تهیه مربای توت فرنگی دونفره طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش رنگ طرز تهیه مربای توت فرنگی در سرآشپز پاپیون طرز تهیه مربای توت فرنگی با شیره انگور طرز تهیه مربای توت فرنگی فریز شده طرز تهیه مربای توت فرنگی خرد شده میزان شکر برای مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی یکی از مرباهای خوشمزه و محبوب است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای توت فرنگی
توت فرنگی۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه مربا توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار توت فرنگی ها را با آب سرد می شوییم، سپس کلاهک، لکه و خرابی های آن ها را جدا می کنیم تا باعث خراب شدن مربا نشوند. در ادامه توت فرنگی ها را روی یک پارچه تمیز قرار می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم توت فرنگی ها کاملا خشک شوند، سپس آن ها را با شکر به صورت لایه لایه درون قابلمه می ریزیم. حالا بدون مخلوط کرده درب قابلمه را بسته و به مدت ۱ روز درون یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها و شکر آب بندازند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا شکر جوش بیاید. زمانی که شکر جوشید، حرارت را به متوسط کاهش می دهیم و کف های روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را می افزاییم.

مرحله چهارم

زمانی که مربا شروع به جوشیدن کرد، به آن ۴۰ دقیقه زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید زمان پخت مربا بیش از حد تعیین شده نباشد، در غیر این صورت رنگ مربا تیره می شود.

مرحله پنجم

در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از شهد مربا درون نعلبکی می ریزیم و آن را به مدت ۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. حالا شهد مربا را با دو انگشت تست می کنیم، زمانی که شهد بین دو انگشت کش آمد، مربا به قوام رسیده است.

مرحله ششم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کاملا خنک شود. در صورت تمایل می توانید درون مربا از پودر هل، وانیل یا گلاب برای طعم دهی بهتر استفاده کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب کرده و درون آن را با دستمال تمیز می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم. در ادامه مربا را درون یخچال نگهداری کرده و به همراه کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.