طرز تهیه حلیم بادمجان

طرز تهیه حلیم بادمجان شمالی طرز تهیه حلیم بادمجان با گوشت طرز تهیه حلیم بادمجان اصفهانی تصویری طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی طرز تهیه حلیم بادمجان برای ۲۰ نفر فیلم طرز تهیه حلیم بادمجان طرز تهیه حلیم بادمجان بازاری

حلیم بادمجان یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد بزرگ
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
لوبیا سفید یا عدس۱ پیمانه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۴ حبه
کشک۳ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبههر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلیم بادمجان

مرحله اول

برای تهیه حلیم بامجان خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به اندازه ای که ۱ بند انگشت روی آنرا بگیرد آب اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ لوبیا سفید به حداقل ترین حد ممکن برسد، در طی این مدت چندین مرتبه آب درون کاسه را تعویض می کنیم. پس از گذشت این زمان، گوشت را به صورت معکبی خرد کرده و به همراه لوبیا سفید درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه پیاز و سیر به صورت کامل به قابلمه اضافه کرده و به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گوشت و لوبیا به مدت ۲ ساعت پخته شوند.

مرحله چهارم

در این حین بادمجان ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم. در ادامه بادمجان را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بمانند تا تلخی احتمالی آنها گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی کرده و اجازه می دهیم کاملا خشک شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را درون تابه قرار داده و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم. پس از گذشت ۲ ساعت زمانی گوشت و لوبیا کاملا پخته و آب اضافی شان کشیده شد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد درون قابلمه را با گوشت کوب برقی کاملا پوره می کنیم، سپس بادمجان های سرخ شده را به قابلمه می افزاییم. در ادامه مجددا مواد را با گوشت کوب برقی پوره می کنیم تا کاملا له و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در صورت نبودن گوشت کوب برقی می توانید از گوشت کوب دستی یا میکسر استفاده کنید. حالا کشک را به همراه پیاز داغ چیپسی به قابلمه اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا حلیم بادمجان را به مدت ۱۰ دقیقه به صورت مداوم هم می زنیم تا کش دار شود. پس از گذشت این زمان حلیم بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه پیاز داغ، نعناع داغ یا کشک سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.