طرز تهیه قلیه میگو

طرز تهیه قلیه میگو با رب انار طرز تهیه قلیه میگو بدون تمر هندی طرز تهیه قلیه میگو با سیب زمینی طرز تهیه قلیه میگو خوزستانی طرز تهیه قلیه میگو بندرعباسی طرز تهیه قلیه میگو شف طیبه طرز تهیه قلیه میگو دونفره طرز تهیه قلیه میگو بوشهری

قلیه میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جنوب کشورمان است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه میگو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
میگو۳۰۰ گرم
سبزی معطر۱ پیمانه
عصاره تمر هندی۱ لیوان
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر زنجبیلبه مقدار کافی

طرز تهیه قلیه میگو

مرحله اول

برای تهیه قلیه ماهی خوشمزه در ابتدای کار سبزی قلیه (گشنیز و شنبلیله) را می شوییم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده، سپس سبزی را درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سبزی را تفت می دهیم تا آب اضافی اش تبخیر شود و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزی قلیه سرخ شود. توجه داشته باشید سبزی قلیه نیاز به زیاد تفت دادن ندارد.

مرحله سوم

در ادامه پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و بلافاصله پیاز را افزوده، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرجله چهارم

زمانی که پیاز شیشه ای شد سیر را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها و پیاز کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفته و رنگ آن باز شود.حالا پیاز داغ را به قابلمه حاوی سبزی قلیه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمر هندی را با یک لیوان آب جوش درون یک قابلمه کوچک ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا تمر کاملا حل شود. حالا تمیر هندی را از صافی رد می کنیم تا عصاره آن بدست آید.

مرحله ششم

حالا عصاره تمر هندی را به همراه ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب آنرا بسته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۲ کاملا جا بیفتد. در ادامه پشت میگو را یک برش ریز ایجاد کرده و رگ گیری می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم.

مرحله هفتم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم. حالا میگو را به تابه اضافه کرده و به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲ ساعت میگو را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیفتد. در صورتی که قلیه غلیط و جا افتاده نبود، ۱ قاشق غذاخوری آرد درون یک تابه می ریزیم.

مرحله نهم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آب از بین برود، سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری از مخلوط آرد و آب به قابلمه اضافه می کنیم

مرحله دهم

اضافه کردن مخلوط آرد و آب باعث می شود خورش لعاب پیدا کند. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش قلیه میگو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.