طرز تهیه سمبوسه مرغ

طرز تهیه سمبوسه مرغ با خمیر فیلم طرز تهیه سمبوسه مرغ و سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه مرغ و سیب زمینی طرز تهیه سمبوسه مرغ در فر فیلم طرز تهیه سمبوسه مرغ با نان لواش طرز تهیه سمبوسه مرغ بدون پنیر پیتزا طرز تهیه سمبوسه مرغ با پنیر پیتزا طرز تهیه سمبوسه مرغ و سوسیس

سمبوسه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب سراسر جهان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سمبوسه مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد درشت
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
سس باربیکیو۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا۱ بسته
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر آویشن، پودر سیر و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه مرغ

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستشو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده، سپس مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی خرد شده را به همراه مقداری نمک به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سیب زمینی کمی سرخ شود. در ادامه پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی سرخ شده را از تابه خارج کرده و بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و کمی طلایی شود. حالا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا سینه مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا فلفل دلمه ای نرم شود. حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه قارچ کاملا سرخ و نرم شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شده، سپس رنگ آن باز شود. در ادامه میزان نمک مواد را اندازه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه حرارت تابه را ملایم می کنیم، سپس سس باربیکیو را به همراه مقداری پودر آویشن و پودر سیر به تابه می افزاییم.

مرحله هشتم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ساطوری خرد می کنیم، سپس به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود. در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای مواد کاسته شود.

مرحله نهم

زمانی که مواد میانی سمبوسه ولرم شد، پنیر پیتزا را به آن اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک ورق از خمیر یوفکا مخصوص سبوسه را روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مواد میانی در ابتدای خمیر می ریزیم، سپس خمیر را به صورت مثلثی جمع می کنیم. در ادامه انتهای خمیر را به مقداری از مخلوط آرد و آب آغشته می کنیم تا خمیر بچسبد و مواد خارج نشود.

مرحله یازدهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای که سمبوسه ها درون آن شناور بمانند مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس سمبوسه ها را درون روغن می اندازیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه اجازه می دهیم سمبوسه ها کاملا سرخ شوند، سپس آنها را روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت سمبوسه ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 24 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.