طرز تهیه شکلات سالامی

طرز تهیه شکلات سالامی , دستور پخت شکلات سالامی ایتالیایی

شکلات سالامی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شکلات سالامی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شکلات سالامی
بیسکویت پتی بور۱۵۰ گرم
شکلات تلخ و شیری۲۵۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
مغز فندق۳۰ گرم
مغز پسته۷۰ گرم

طرز تهیه شکلات سالامی

مرحله اول

⁣برای تهیه شکلات سالامی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار داده تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه شکلات تلخ و شیری را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه خامه صبحانه به کاسه اضافه کرده و کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم. در ادامه مخلوط شکلات و خامه را به روش بنماری ذوب کرده تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه مغز پسته را به همراه مغز فندق و عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم زنیم. حالا بیسکویت پتی بور را به صورت متوسط خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم، سپس مواد شکلات را روی سلفون می ریزیم و آنرا به کمک سلفون به شکل شکلات رول می کنیم. در ادامه شکلات را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله پنجم

در صورتی که مواد شکلات سفت بود، مقداری شکلات ذوب کرده و به آن اضافه می کنیم. پس از گذشت ۳ ساعت شکلات را از یخچال خارج کرده و به دلخواه مقداری پودر قند روی آن الک کرده و به ابعاد دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.