طرز تهیه پودینگ انبه

طرز تهیه پودینگ انبه , دستور تهیه پودینگ انبه

پودینگ انبه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با طعم و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ انبه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پودینگ انبه
شیر۸۰ میلی لیتر
پودر ژلاتین۴ گرم
شکر۲۵ گرم
خامه صبحانه۱۰ میلی لیتر
پوره انبه۱۰۰ گرم
مواد لازم لایه دوم
شیر۱۵۰ میلی لیتر
شیر عسلی۲۵ گرم
پودر ژلاتین۲ گرم
مواد لازم لایه سوم
پوره انبه۵۰ گرم
آب۲۰ میلی لیتر

طرز تهیه پودینگ انبه

مرحله اول

⁣برای تهیه پودینگ انبه خوشمزه در ابتدای کار لایه اول را آماده می کنیم، برای این منظور شیر، ژلاتین و ۲۰ گرم از شکر را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس کاسه را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا حل شود.

مرحله دوم

زمانی که ذرات ژلاتین کاملا حل شد، آنرا از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه خامه صبحانه را به همراه باقی مانده شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خامه فرم گرفت، پوره انبه را را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. زمانی که مخلوط شیر خنک شد، آنرا به کاسه حاوی پوره انبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا لیوان های سرومان را انتخاب کرده و یک لایه از مخلوط پوره انبه درون لیوان ها می ریزیم، سپس لیوان ها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه اول ببندد. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن لایه دوم می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور شیر را به همراه ژلاتین درون یک کاسه مناسب ریخته و به روش بنماری روی حرارت بخار کتری حل می کنیم، سپس شیر عسلی را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا کاسه را از روی کتری کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه مخلوط شیر عسلی را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس لیوان ها را از یخچال خارج کرده و یک لایه درون لیوان ها می ریزیم و مجددا به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای لایه آخر پوره انبه را به همراه آب مخلوط کرده و درون لیوان ها می ریزیم و مجددا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان پودینگ را با تکه های انبه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.