طرز تهیه کیک شیر

طرز تهیه کیک شیر , طرز تهیه کیک شیر با پف زیاد

کیک شیر یکی از انواع کیک های خوش طعم و بین المللی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع⅔ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
پودر کاکائوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک شیر

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا مواد با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس زرده های تخم مرغ را از سفیده های آن جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که سفیده های تخم مرغ خامه ای و حالت ابری پیدا کردند، کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا حالت خود را از دست ندهند. در ادامه شکر را به همراه وانیل به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه زرده تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، شیر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مایه ترکیب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه سفیده تخم مرغ را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی  و به آرامی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شده و پف سفیده تخم مرغ نخوابد. حالا درون قالب مورد نظرمان را روغن جداکننده چرب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نصف مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس روی مایه کیک مقداری پودر کاکائو به صورت پخش ریخته و مابقی مایه کیک را اضافه می کنیم. حالا قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک خارج شود.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را طبقه وسط کیک قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن، کیک را از قالب جدا می کنیم، سپس روی توری گذاشته و با گاناش تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.