طرز تهیه پاند کیک پنیری

طرز تهیه پاند کیک پنیری , دستور پخت پاند کیک پنیری

پاند کیک پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت آن بسیار نرم و لطیف می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاند کیک پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم پاند کیک پنیری
آرد۲ و ¼ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه۲۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شکر۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
عصاره وانیل۲ قاشق چایخوری
اسانس بادام یا لیمو½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پاند کیک پنیری

مرحله اول

برای تهیه پاند کیک پنیری خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله درون قالب میان تهی را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. حالا آرد، بکینگ پودر و نمک را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه پنیر خامه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا شکر را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

پس از اضافه کردن شکر مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا حجم مواد دو برابر شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

توصیه می شود بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری کنید تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند و بوی نامطبوع آنها از بین برود. حالا اسانس لیمو را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۰ دقیقه کاملا خنک شده، سپس از قالب جدا می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.