طرز تهیه ویفر شکلاتی

طرز تهیه ویفر شکلاتی طرز تهیه ویفر شکلاتی آشپزخانه کوچک من فیلم طرز تهیه ویفر شکلاتی

ویفر شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ویفر شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ویفر شکلاتی
آرد۱ پیمانه
پودر قند¾ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
نمک۱ پنس
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نان میکادو یا نان بستنیبه تعداد کافی
شکلات تلخبه مقدار کافی

طرز تهیه ویفر شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه در ابتدار کار آرد را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ بوی خامی آرد کاملا از بین برود.

مرحله دوم

حالا آرد را مجددا الک کرده و درون همان تابه می ریزیم، سپس پودر قند، پودر کاکائو و نمک را درون الک ریخته و درون تابه الک می کنیم. در ادامه مواد درون تابه را مخلوط کرده و روغن مایع را کم کم به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد آردی را با روغن مایع مخلوط کرده تا کاملا یکدست شوند، سپس کمی تفت می دهیم و زمانی که مایه شکلاتی به غلظی رسید که آنرا به راحتی روی نان های میکادو پخش کنیم تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم کمی از دمای مایه شکلاتی کاسته شود، سپس یک ورق نان میکادو روی سطح کار قرار می دهیم. حالا مقداری از مایه شکلاتی ولرم روی نان میکادو می ریزیم و با پالت پخش می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک ورق نان روی نان قبلی قرار داده و با دست کمی فشار می دهیم تا به هم بچسبند، سپس این روند را به همین صورت تکرار می دهیم تا مواد تمام شوند. توجه داشته باشید مایه شکلاتی باید ولرم باشد.

مرحله ششم

در صورتی که مایه شکلات خنک بود، لایه ها به هم نمی چسبند و همچنین زمانی که مایه شکلات داغ بود باعث می شود نان میکادو خمیر شود. حالا یک جسم سنگین روی ویفر قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان ویفر را با چاقو تیز به اندازه و فرم دلخواه برش زده، سپس مقداری شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس شکلات ذوب شده را درون یک لیوان مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

زمانی که شکلات خنک شد، ویفرهای برش خرده را درون لیوان حاوی شکلات فرو برده تا شکلات سطح ویفر را کاملا پوشش بدهد. در ادامه ویفرهای شکلاتی را روی توری قرار می دهیم تا شکلات اضافی ریخته شود.

مرحله نهم

پس از اینکه شکلات کاملا سفت شد، ویفرهای شکلاتی را از روی توری برداشته، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت ویفرهای شکلاتی را به همراه چای، قهوه یا کافی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.