طرز تهیه قارچ شکم پر

طرز تهیه قارچ شکم پر بدون فر طرز تهیه قارچ شکم پر در مایکروفر فیلم طرز تهیه قارچ شکم پر قارچ شکم پر با سیب زمینی طرز تهیه قارچ شکم پر با مرغ طرز تهیه قارچ شکم پر با گوشت چرخ کرده طرز تهیه قارچ شکم پر با پنیر پیتزا قارچ شکم پر گیاهی

قارچ شکم پر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ شکم پر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
قارچ۱۲ عدد بزرگ
سینه مرغ۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
خامه صبحانهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی

طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله اول

برای تهیه قارچ شکم پر خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینه مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون تابه ریخته و بلافاصله سینه مرغ و گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم. در ادامه ساقه قارچ ها را از کلاهک شان جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود.

مرحله چهارم

حالا قارج خرد شده را به تابه حاوی پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا قارچ سرخ شود، سپس مخلوط سینه مرغ و گوشت چرخ کرده را به تابه حاوی پیاز می افزاییم. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد را تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس جعفری و فلفل دلمه ای را شسته و به صوت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه خامه، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه به تابه افزوده و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس درون کلاهک های قارچ را با مواد گوشتی پر کرده و درون سینی می چینیم. حالا روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم و سینی را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم قارچ ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا پنیر پیتزا آب شده و روی آن طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و قارچ های شکم پر را سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.