طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل بدون فر فیلم طرز تهیه کرم کارامل طرز تهیه کرم کارامل بدون خامه طرز تهیه کرم کارامل فوری طرز تهیه کرم کارامل آماده فرمند طرز تهیه کرم کارامل با خامه صبحانه طرز تهیه کرم کارامل اماده ویدیو طرز تهیه کرم کارامل

کرم کارامل یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن به کشور فرانسه تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کرم کارامل
تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۶ قاشق غذاخوری
شیر سرد۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

برای تهیه کرم کارامل خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه زرده های تخم مرغ درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه وانیل و نمک به کاسه می افزاییم و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به صورت پیوسته هم می زنیم تا مواد تلفیق شوند.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه سس کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و بدون هم زدن و فقط با تکان دادن قابلمه کمک می کنیم تا شکر کاملا حل و کاراملی شود. زمانی که شکر کاراملی شد، قابلمه را بلافاصله از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در ادامه با سرعت العمل بالا یک لایه نازک از سس کارامل درون ظرف های مورد نظرمان می ریزیم، سپس ظرف را تکان می دهیم تا سس درون ظرف پخش شود. توجه داشته باشید سس کارامل زود سفت می شود.

مرحله ششم

در ادامه ظرف ها را درون سینی فر گذاشته و به اندازه ای که نصف حجم ظرف ها را بگیرد درون سینی آب جوش می ریزیم. حالا روی سینی را با ورق فویل می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کرم کارامل به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کرم کارامل ها کاملا خنک شوند و از قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کرم کارامل را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان کرم کارامل را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.