طرز تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

کمپوت سیب یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت سیب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کمپوت سیب
سیب زرد۵ عدد
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب۱٫۵ لیوان
هل۱ عدد
گلاب½ فنجان
پودر زعفرانبه مقدار کافی

طرز تهیه کمپوت سیب

مرحله اول

برای تهیه کمپوت سیب خوشمزه در ابتدای کار سیب های زرد را شسته و پوست آنها را به صورت نازک جدا می کنیم. در ادامه سیب ها را به صورت حلقه ای برش زده، سپس دانه های آنرا با پشت ماسوره جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا حلقه های سیب را درون آب سرد قرار می دهیم تا در معرض هوا تیره نشوند. در ادامه به سراغ درست کردن شهد کمپوت می رویم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه پودر زعفران را به همراه هل به قابلمه اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شده و شهد کمی غلیظ شود. زمانی که شهد به غلظت رسید، حلقه های سیب را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت را متوسط کرده و اجازه می دهیم حلقه های سیب به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون شهد بجوشند تا پخته و نرم شوند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمپوت کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

زمانی که کمپوت کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. این نوع کمپوت به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده به مدت ۱ تا ۲ هفته درون یخچال ماندگاری دارد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.