طرز تهیه ترشی آلبالو

طرز تهیه ترشی آلبالو با رب انار طرز تهیه ترشی آلبالو با گلپر طرز تهیه ترشی آلبالو ملس طرز تهیه ترشی آلبالو بدون سرکه طرز تهیه ترشی آلبالو نی نی سایت طرز تهیه ترشی آلبالو با سرکه قرمز فیلم طرز تهیه ترشی آلبالو طرز تهیه ترشی آلبالو شیرین

ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار است که با روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی آلبالو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترشی آلبالو
آلبالو۵۰۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
سرکه سفید۱ لیوان

طرز تهیه ترشی آلبالو

مرحله اول

برای تهیه ترشی آلبالو خوشمزه در ابتدای کار آلبالوها را که بهتر از پیوندی باشند، شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. آلبالوهای پیوندی کمی سفت تر و ماندگاری آنها بیشتر می باشد.

مرحله دوم

حالا آلبالوها را روی یک دستمال نخی پهن می کنیم تا رطوبت اضافی آنها گرفته شود. در ادامه آلبالوها را به همراه شکر و نصف نمک درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس مابقی نمک را با سرکه مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا سرکه را روی آلبالوها ریخته و درب ظرف را محکم می بندیم تا از نفوذ هوا جلوگیری کنیم. در ادامه ترشی را به مدت ۳ الی ۴ روز در دمای محیط قرار می‌ دهیم تا ترشی برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را درون یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله چهارم

در نهایت این نوع ترشی به مدت ۱ سال درون یخچال ماندگاری دارد. حالا بسته به نوع سلیقه هر فرد برای خوشمزه تر شدن ترشی به دلخواه می توانید مقداری پودر گلپر درون ترشی استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.