طرز تهیه ترشی لیمو ترش

طرز تهیه ترشی لیمو ترش بلوچی طرز تهیه ترشی لیمو ترش شیرازی طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری طرز تهیه ترشی لیمو ترش ملس طرز تهیه ترشی لیمو سبز با سرکه طرز تهیه ترشی لیمو ترش با آبلیمو طرز تهیه ترشی لیمو ترش بدون پوست طرز تهیه ترشی لیمو ترش سبز

ترشی لیمو ترش یکی از انواع ترشی های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیمو ترش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه ترشی لیمو ترش
لیمو ترش تازه زرد۱ کیلو گرم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و سیاه۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری سر خالی
سیاه دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لیمو ترش

مرحله اول

برای تهیه ترشی لیمو ساده ابتدای کار لیمو را می شوییم، سپس به مدت ۱ روز در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهیم و اجازه می دهیم پوست آن کاملا خشک شود. در ادامه پس از گذشت این زمان لیمو را به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله دوم

حالا هسته های لیمو را به صورت کامل جدا می کنیم. توجه داشته باشید هسته های لیمو باعث تلخ شدن ترشی می شوند. در ادامه نمک را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و سیاه دانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک شیشه درب دار انتخاب می کنیم، سپس می شوییم و درون آن را با یک پارچه تمیز خشک می کنیم. توجه داشته باشد شیشه ترشی باید کاملا خشک و استریل شده باشد در غیر این صورت باعث کپک زدن ترشی می شود.

مرحله چهارم

حالا یک لایه از ورقه های لیمو درون شیشه قرار می دهیم، سپس مقداری از مخلوط ادویه ها روی برش های لیمو می ریزیم و مجددا یک لایه برش های لیمو قرار می دهیم و روی آن را مقداری از مخلوط ادویه ها می ریزیم.

مرحله پنجم

به همین ترتیب ادامه می دهیم تا لیمو تمام شود. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم، سپس به مدت ۳ روز در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهیم. در ادامه طی این ۳ روز گاهی شیشه را تکان می دهیم تا ترشی مخلوط شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۳ روز زمانی که ترشی آب انداخت تا اندازه ای که روی لیمو ها را بگیرد آب لیمو ترش تازه اضافه می کنیم، سپس مجددا درب شیشه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ماه درون یخچال بماند تا برسد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.