طرز تهیه محلبی قهوه

طرز تهیه محلبی قهوه , دستور پخت محلبی قهوه کرمانی

محلبی قهوه یکی از انواع دسرهای خوشمزه کشور ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم محلبی قهوه
شیر۱ لیتر
شکر۱٫۵ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل شکری۱ بسته
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر کاکائوبه مقدار کافی
مواد لازم لایه میانی
قهوه فوری۲ قاشق غذاخوری
شکلات تلخ۸۰ گرم

طرز تهیه محلبی قهوه

مرحله اول

برای تهیه محلبی قهوه به روش مجلسی در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، نشاسته ذرت، آرد، زرده تخم مرغ و وانیل شکری درون یک قابلمه مناسبمی ریزیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

زمانی که تمام مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه محلبی به غلظت فرنی برسد. در حین پخت حرارت همواره ملایم باشد تا نشاسته به خوبی بپزد.

مرحله سوم

زمانی که مایه محلبی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس مایه محلبی را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا به یکی از قسمت های مایه محلبی قهوه فوری را افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه به قسمت دیگر مایه محلبی شکلات تلخ را اضافه کرده سپس مجددا مایه محلبی را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا شکلات درون مایه محلبی ذوب شود و مایه محلبی شکلاتی شود.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف های سرومان را انتخاب کرده، سپس یک ملاقه از مایه محلبی ساده درون آنها می ریزیم. حالا به ترتیب مایه لاته سپس لایه شکلاتی را درون ظرف ریخته و روی آنها را با پودر کاکائو تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.