طرز تهیه محلبی نسکافه

طرز تهیه محلبی نسکافه , دستور پخت محلبی نسکافه ای

محلبی نسکافه یکی از انواع دسرهای خوشمزه کشور عربی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی نسکافه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم محلبی نسکافه
آرد نشاسته ذرت یا آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نشاسته گل۱ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور کاکائویی۱ بسته

طرز تهیه محلبی نسکافه

مرحله اول

برای تهیه محلبی نسکافه خوشمزه در ابتدای کار آرد سفید را به همراه نشاسته گل، شیر و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت فرنی نزدیک شود. در ادامه پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خامه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا خامه کاملا پخش شود. زمانی که مایه محلبی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود.

مرحله چهارم

حالا مایه محلبی را هر از گاهی هم می زنیم تا رویه نبندد. در ادامه بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس یک لایه از بیسکویت پودر شده درون لیوان های سرومان می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری از مایه محلبی درون لیوان ها روی پودر بیسکویت می ریزیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در نهایت محلبی را به دلخواه با مغز بادام یا اسلایس های میوه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.