طرز تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو

طرز تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو , دستور پخت کیک لیمویی با کرم لیمو

کیک لیمویی با کرم لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک لیمویی با کرم لیمو
آرد۲۲۵ گرم
کره۱۷۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شیر۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم کرم لیمو
پنیر خامه ای۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو

مرحله اول

برای تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سبک و روشن شود. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ مایه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند و بوی نامطبوع آنها از بین برود. حالا شیر را به همراه آب لیمو ترش به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله رنده پوست لیمو را به کاسه اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی دو تا سه مرحله به کاسه می افزاییم. حالا با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا درون قالب را آرد پاشی کرده و به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

مرحله ششم

در ادامه مایه کیک را درون قالب ریخته و با لیسک به خوبی پخش می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. حالا به سراغ درست کردن کرم لیمو می رویم.

مرحله هفتم

برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای می شود. حالا آب لیمو ترش تازه را به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه پنیر خامه ای را به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم. با توجه به سلیقه هر فرد می‌توانید به دلخواه مقداری رنده پوست لیمو ترش درون کرم لیمو استفاده کنید.

مرحله نهم

حالا ترشی و شیرینی کرم لیمو را به سلیقه خود تنظیم می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله دهم

حالا قالب را از فر خارج کرده اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. در نهایت روی کیک را با کرم لیمویی تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.