طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی , دستور پخت شیرینی حاج کریمی

شیرینی حاج کریمی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی حاج کریمی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی حاج کریمی
تخم مرغ۱ عدد متوسط
پودر قند۴۰ گرم
روغن جامد۲۵ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد برنج۶۰ گرم
آرد سفید۶۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق  چایخوری
شیر۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم درون شیرینی
خرما۷۰ گرم
پودر کاکائو½ قاشق غذاخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
پودر نارگیل⅔ قاشق غذاخوری
کنجد⅔ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی حاج کریمی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی حاج کریمی خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیمT برای این منظور هسته خرماها را جدا کرده و به همراه ۲ قاشق آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

حالا خرما را روی حرارت کمی تفت می دهیم تا آب اضافیش گرفته شده و خرما کاملا نرم شود، سپس پودر دارچین را به همراه پودر هل، پودر کاکائو، پودر نارگیل و کنجد به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که مواد میانی یکدست و یکنواخت شد، کاسه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس به سراغ درست کردن خمیر می رویم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ را همراه با وانیل، پودر قند و روغن جامد آب شده درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مایه یکدست و یکنواخت شود.

مرحله پنجم

حالا آرد برنج را به همراه آرد سفید و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله ششم

در صورت نیاز شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیر نرم شود در غیر این صورت نیازی به استفاده کردن شیر نمی باشد. حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی با وردنه به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی خمیر را با وردنه شیاردار خط انداخته و با کاتر مربع قالب می زنیم. در ادامه مقداری از مواد میانی قسمت صاف خمیر ریخته و آنرا به صورت بقچه جمع می کنیم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه شیرینی ها را درون سینی فر گذاشته و در صورت نبود وردنه شیاردار با خلال دندان روی آن خط می اندازیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.