طرز تهیه ترشی گوجه کال

طرز تهیه ترشی گوجه کال و بادمجان طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی کال رنده شده طرز تهیه ی ترشی گوجه گیلاسی کال ترشی گوجه کال نی نی سایت ایا ترشی گوجه کال ضرر دارد ترشی گوجه کال شکم پر ارومیه

ترشی گوجه کال یکی از انواع ترشی های خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گوجه کال در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه کال
گوجه فرنگی کال۳۰۰ گرم
نمک۴ قاشق غذاخوری
آب جوشیده۱ لیوان
سرکهبه مقدار کافی
ریحان و شوید تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گوجه کال

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه کال خوشمزه در ابتدای کار گوجه کال ها را شسته و  به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا یک قابلمه پر از آب را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

زمانی که آب جوش آمد، گوجه فرنگی های کال را به همراه ۲ قاشق نمک به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم درون آب جوش بمانند تا رنگ آنها تغییر کند. حالا گوجه فرنگی ها را از آب جوش جدا می کنیم.

مرحله سوم

حالا ظرف مورد نظرمان را انتخاب کرده، سپس ظرف را با گوجه فرنگی پر می کنیم و روی آنرا با مقداری شوید و ریحان تازه پر می کنیم. در ادامه مابقی ظرف را با گوجه کال پر کرده و ۲ قاشق نمک به آن می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه یک لیوان از آب جوشیده درون قابلمه را درون ظرف ریخته و مابقی حجم ظرف را با سرکه پر می کنیم. به دلخواه می توانید میان گوجه کال ها از فلفل تند و سیر استفاده کنید. حالا درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم ترشی به مدت ۳ الی ۴ روز در دمای محیط استراحت کند تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ترشی گوجه کال را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.