طرز تهیه ترشی بامیه

طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه طرز تهیه ترشی بامیه شور طرز تهیه ترشی بامیه فوری طرز تهیه ترشی بامیه به خانه برمیگردیم طرز تهیه ترشی بامیه جنوبی طرز تهیه ترشی بامیه با رب انار طرز تهیه ترشی بامیه خانم گل آور طرز تهیه ترشی بامیه شکم پر

ترشی بامیه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بامیه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترشی بامیه
بامیه۱ کیلوگرم
سبزیجات معطر۵۰ گرم
سیر۴ عدد
فلفل سبز۱ عدد
تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری
سرکه۱٫۵ لیوان
نمک۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی بامیه

مرحله اول

برای تهیه ترشی بامیه خوشمزه در ابتدای کار کمی از دم بامیه ها را کوتاه می کنیم. توجه داشته باشید دم بامیه ها را از ریشه کوتاه نکنید تا مایع لزجی آن خارج نشود.حالا بامیه ها را به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

در ادامه بامیه ها را روی یک پارچه نخی تمیز پهن کرده، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک و رطوبت آنها از بین برود. توجه داشته باشید تمام مواد ترشی باید خشک و بدون رطوبت باشند تا ترشی کپک نزند.

مرحله سوم

حالا سبزیجات معطر (ترخون، مرزه، شوید و نعنا) را می شوییم، سپس آنها را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه شان خارج شود. در ادامه یک شیشه درب دار مناسب انتخاب کرده و مقداری بامیه درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری سیر، فلفل سبز، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه روی بامیه ها ریخته و به همین ترتیب لایه ها را ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا نمک و سرکه را با هم به خوبی قاطی می کنیم تا نمک حل شود.

مرحله پنجم

حالا مخلوط نمک و سرکه را درون ظرف ریخته، سپس درب آنرا محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم. در ادامه ترشی را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فضای آشپزخانه نگهداری می کنیم تا ترشی برسد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ظرف ترشی را درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم ترشی خنک شود، سپس سرو می کنیم. لازم به ذکر است بدانید این نوع ترشی به مدت یک سال درون یخچال ماندگاری دارد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.