طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز شکم پر طرز تهیه ترشی پیاز سفید طرز تهیه ترشی پیاز با رب انار طرز تهیه ترشی پیاز بندری طرز تهیه ترشی پیاز جعفری طرز تهیه ترشی پیاز سفید فوری طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز طرز تهیه ترشی پیاز سفید با سرکه قرمز

ترشی پیاز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار کشورمان است که در کنار انواع غذاهای سنتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پیاز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم ترشی پیاز
پیاز ریز قرمز۱ کیلوگرم
کلم بنفش (اختیاری)۱ عدد کوچک
سیر۸ حبه
سرکه۲ لیوان
نعنا خشکبه مقدار کافی
شکربه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی
فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی پیاز

مرحله اول

برای تهیه ترشی پیاز خانگی در ابتدای کار پوست پیاز ها را جدا کرده و می شوییم، سپس روی یک پارچه حوله ای تمیز قرار می دهیم تا کاملا خشک شود. در ادامه کلم قرمز را به صورت نواری متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کلم قرمز را می شوییم، سپس درون آبکش قرار داده و اجازه می دهیم تا آب اضافی اش خارج شده و کاملا خشک شود. پس از خشک شدن کلم و پیاز یک ظرف مناسب و درب دار انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، شکر، فلفل قرمز و نعنا خشک درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس یک لایه پیاز درون ظرف می چینیم. در ادامه مقداری کلم قرمز و چند حبه سیر روی پباز می ریزیم و مجددا روی کلم را با پیاز می پوشانیم.

مرحله چهارم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند و مجددا مقداری نمک، فلفل قرمز، نعنا خشک و شکر روی مواد درون ظرف می زنیم. در ادامه گنجایش ظرف را با سرکه پر می کنیم تا روی مواد را کاملا فرا بگیرد.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید بسته به نوع سلیقه ترکیب آب و سرکه به میزان یکسان ترشی را ملایم تر می کند.حالا ظرف را در یک جای خشک و خنک قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ هفته ترشی کاملا برسد.

مرحله ششم

استفاده از کلم بنفش کاملا اختیاری می باشد برای خوشرنگ تر شدن ترشی می تواند از آن استفاده کنید. پس از گذشت ۲ هفته ترشی پیاز را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.