طرز تهیه بورک سیب زمینی

طرز تهیه بورک سیب زمینی ایرانی طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون خمیر یوفکا طرز تهیه بورک سیب زمینی بدون فر طرز تهیه بورک سیب زمینی در فر فیلم طرز تهیه بورک سیب زمینی طرز تهیه بورک سیب زمینی در ماهیتابه طرز تهیه بورک ایرانی طرز تهیه بورک سیب زمینی و پنیر

بورک سیب زمینی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بورک سیب زمینی
آب ولرم۲ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
خمیرمایه ی فوری۲۰ گرم
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
سفیده تخم مرغ۲ عدد
آردبه مقدار کافی
مواد لازم میانی
سیب زمینی۶ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه بورک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه بورک سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم، برای این منظور خمیر مایه را به همراه شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا با درپوش می پوشانیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم مخلوط خمیر مایه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا خمیر مایه فعال شود. در ادامه سفیده های تخم مرغ را به همراه نمک و روغن مایع درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا لختگی سفیده تخم مرغ از بین برود، سپس مخلوط خمیر مایه را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله پنجم

در همین حین به سراغ درست کردن مواد میانی بورک می رویم، برای این منظور سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می گذاریم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله ششم

پس از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آنها را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب می گذاریم، سپس با گوشکوب به‌ خوبی می کوبیم تا کاملا له و پوره شوند. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا تابه را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن زیتون به آن می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به تابه می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند، سپس سیب زمینی پوره شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد میانی کاملا یکدست و یکنواخت شوند.

مرحله نهم

پس از اتمام استراحت خمیر آنرا به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس روی سطح آردپاشی شده قرار می دهیم. حالا خمیر را با کمک وردنه به صورت مربع نازک پهن کرده و روی آنرا با کره نرم رومال می کنیم.

مرحله دهم

حالا قسمت میانی خمیر را مقداری از مواد میانی ریخته و با قاشق کاملا پخش می کنیم، سپس دو طرف خمیر را روی مواد میانی تا زده تا مواد میانی پوشیده شود و از قسمت پهنا به اندازه دو انگشت برش می زنیم.

مرحله یازدهم

حالا هر خمیر را تاب می دهیم و درون سینی فر که با مقداری روغن مایع چرب کرده ایم می چینیم. در ادامه روی خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده، سپس به دلخواه مقداری کنجد و سیاهدانه روی آنها می پاشیم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا کمی حجیم شوند. در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود و پس از گذشت آن سینی را درون فر می گذاریم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه می دهیم بورک ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند. در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی بورک ها طلایی شود. در نهایت بورک های سیب زمینی را به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.