طرز تهیه بورک بادمجان

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان بورک بادمجان با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک کشک بادمجان

بورک بادمجان یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه ترکیه ای است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک بادمجان در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بورک بادمجان
خمیر یوفکا۶ عدد
مواد لازم میانی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
روغن مایع½ لیوان چایخوری
بادمجان۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد
فلفل چیلی قرمز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم سس
آب۱ لیوان چایخوری
روغن مایع۱ لیوان چایخوری
سرکه۱ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
مواد لازم روی بورک
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بورک بادمجان خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور بادمجان ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی خرد کرده و درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و به اندازه ای که روی بادمجان ها را بگیرد به قابلمه آب می افزاییم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا تلخی احتمالی بادمجان ها از بین برود.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک تابه حاوی روغن می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که گوشت تغییر رنگ پیدا کرد، فلفل چیلی را به همراه فلفل سبز به اندازه های دلخواه خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس به خوبی تفت می دهیم. حالا بادمجان ها را آبکشی کرده و با دست فشار می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که زهر بادمجان ها خارج شد، آنها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت دهیم تا سرخ شوند، سپس گوجه فرنگی را به همراه فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا رب و ادویه ها سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و اجازه میدهیم مواد میانی به مدت ۱۰ دقیقه کاملا بپزد، سپس تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور آب را به همراه روغن مایع، سرکه سفید و آرد درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس کاملا یکدست و یکنواخت شود.

مرحله هشتم

حالا یک ورق خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و از اطراف به درون تا می زنیم تا خمیر یوفکا شکل مستطیل پیدا کند. در ادامه روی خمیر را با سس رومال کرده و مقداری از مواد میانی قسمت طول مستطیل می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله خمیر را رول کرده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با مقداری روغن چرب کرده و بورک ها را درون آن می گذاریم.

مرحله دهم

حالا روی بورک ها را با مخلوط روغن مایع و زرده تخم مرغ رومال کرده، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می پاشیم. در نهایت سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم بورک ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.