طرز تهیه دو پیازه مرغ

طرز تهیه دو پیازه مرغ افغانی طرز تهیه دوپیازه مرغ هندی طرز تهیه دو پیازه مرغ و سیب زمینی دوپیازه مرغ مجلسی دوپیازه مرغ با برنج دوپیازه مرغ نی نی سایت طرز تهیه دوپیازه تهرانی طرز تهیه دوپیازه مجلسی

دو پیازه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو پیازه مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه دو پیازه مرغ

مرحله اول

برای تهیه دو پیازه مرغ خوشمزه درابتدای کار ران های مرغ را به همراه مقداری زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی ماساژ می دهیم، سپس روی کاسه را پوشانده و درون یخچال می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم ران های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. در این فاصله پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و نرم شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پاپریکا و زروچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب و ادویه ها گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای و سیر خرد شده را اضافه کرده و تفت می دهیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه دو طرف ران های مرغ را سرخ کرده و کره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا ذوب شود.

مرحله پنجم

در ادامه ران های مرغ سرخ شده را درون قابلمه می چینیم، سپس از سس آماده شده روی مرغ ها می ریزیم. حالا دو لیوان آب از کناره های قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم بجوشد و نمک آنرا اندازه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که ران های مرغ کاملا پخته و سس غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه زرشک پلو و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.