طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر , دستور پخت مرغ شکم پر بدون فر

مرغ شکم پر بدون فر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که بین مردمان ایران بسیار طرفدار دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
مرغ کامل۱ عدد
مغز گردو۱ لیوان
کشمش½ لیوان
زرشک۲ قاشق غذاخوری
رب انار۲ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای مرینیت مرغ
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۲ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

مرحله اول

برای تهیه مرغ شکم پر بدون فر به روش مجلسی در ابتدای کار پوست مرغ را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پیازها به همراه فلفل دلمه‌ ای به صورت خلالی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نیمی از از فلفل و پیازها را درون مرغ ریخته و زعفران دم کرده را روی مرغ می ریزیم، سپس به خوبی ماساژ می دهیم تا زعفران جذب گوشت مرغ شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال می گذاریم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم مرغ به مدت یک شب درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود. در صورت کمبود وقت حداقل مرغ را به مدت ۲ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. پس از گذشت این زمان مواد مرینیت را از مرغ جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مرغ را درون یک تابه حاوی روغن گذاشته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس مرغ را کاملا سرخ کرده و کنار می گذاریم در ادامه به سراغ درست کردن مواد درونی مرغ می رویم، برای این منظور ۱ عدد پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا گرفته شود.

مرحله ششم

حالا مغز گردو خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم، سپس کشمش را به همراه زرشک می افزاییم و پس از کمی تفت دادن یک قاشق از مقدار رب انار و مقداری نمک به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت ریز خرد کرده و درون یک قابلمه حاوی روغن تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس فلفل دلمه ای را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

زمانی که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا درون مرغ مقداری نمک ریخته و با مواد میانی پر می کنیم، سپس شکم مرغ را با نخ می دوزیم.

مرحله نهم

حالا با نخ باقی مانده پاهای مرغ را بسته تا حین پخت باز نشوند. در ادامه مرغ را درون قابلمه حاوی رب گوجه فرنگی گذاشته و به اندازه ای که نصف حجم مرغ را در بر بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده و نمک آنرا اندازه می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مرغ به مدت یک ساعت بپزد. پس از گذشت این زمان رب انار باقی مانده را به قابلمه اضافه می کنیم و مجددا درب آنرا بسته، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت یک ساعت دیگر بپزد.

مرحله یازدهم

پس از اتمام پخت مرغ مقداری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و پس از گذشت ۵ دقیقه مرغ شکم پر را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. در نهایت می توانید مرغ را با هویج، جعفری و سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.