طرز تهیه بلدرچین تنوری در فر

طرز تهیه بلدرچین تنوری در فر طرز تهیه کباب بلدرچین در توستر طرز تهیه بلدرچین با رب انار طرز تهیه بلدرچین نمناک طرز تهیه بلدرچین در مایکروویو طرز تهیه بلدرچین در جوجه گردان فر طرز تهیه بلدرچین خوشمزه

بلدرچین تنوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که در برخی کشورها در مناسبت های خاص پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بلدرچین تنوری در فر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بلدرچین۴ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۵ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده½ فنجان
پاپریکا و آویشنهر کدام ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بلدرچین تنوری در فر

مرحله اول

برای تهیه بلدرچین تنوری خوشمزه در ابتدای کار با زعفران دم کرده قسمت های داخلی و خارجی بدن بلدرچین ها را به خوبی ماساژ می دهیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه پاپریکا، آویشن و مقداری نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

حالا ترکیب آبلیمو و ادویه ها را روی گوشت بلدرچین ها ماساژ می دهیم، سپس پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه سیرها را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس نصف مواد را درون شکم بلدرچین ها قرار می دهیم.

مرحله سوم

باقیمانده سیر، پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت پخش روی بلدرچین ها می ریزیم، سپس روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا بلدرچین ها به خوبی طعم دار شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت یان زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم. در ادامه سیب زمینی و هویج را خرد می کنیم و در کف ظرف می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع یا روغن زیتون به همراه نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه روی سیب زمینی و هویج می ریزیم، سپس بلدرچین ها را روی آنها می چینیم. در ادامه سیر، فلفل دلمه ای و پیاز خرد شده را نیز کنار بلدرچین ها می ریزیم.

مرحله ششم

گوجه فرنگی ها را نیز اظراف ظرف می چینیم، سپس یک لایه کاغذ روغنی روی ظرف می کشیم. در ادامه یک لایه فویل آلومینیومی روی کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان کره را با مقداری زعفران ترکیب می کنیم، سپس ظرف را از فر خارج کرده و روی آنرا باز می کنیم. در ادامه با کره روی بلدرچین ها برس می کشیم و مجددا درون فر قرار می دهیم تا بلدرچین ها طلایی شوند.

مرحله هشتم

برای اینکه در پایان بلدرچین های مجلسی تر و لذیذتری داشته باشیم، بهتر است چند بار برس زدن کره و زعفران را تکرار کنیم. در نهایت بلدرچین ها را درون ظرف سرو می ریزیم و سس باقیمانده را در کنار آن سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.